ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ για την ηλεκτρονική πληρωμή των λογαριασμών

η πληρωμή των λογαριασμών μπορεί να γίνεται:

  1. μεμονωμένη πληρωμή: με τον κωδικό πληρωμής (κωδ. πλ.) σε τράπεζα που βρίσκεται στο έντυπο του λογαριασμού κάτω από τη ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΞΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ και πάνω από το ΠΡΟΗΓ. ΥΠΟΛΟΙΠΟ.
    • πληρωμή σε κατάστημα ή μηχάνημα τράπεζας με χρέωση λογαριασμού ή με μετρητά
    • πληρωμή μέσω WINBANK INTERNET BANKING: με χρέωση λογαριασμού ή με πιστωτική/ χρεωστική κάρτα του Ομίλου χρησιμοποιώντας τον κωδικό πληρωμής που αναγράφεται στον λογαριασμό
    • πληρωμή μέσω PHONE BANKING: με χρέωση λογαριασμού ή με πιστωτική/ χρεωστική κάρτα του Ομίλου που έχετε καλέσει.
    • πληρωμή μέσω WWW.EASYPAY.GR: με χρέωση λογαριασμού ή με πιστωτική/ χρεωστική κάρτα
    • πληρωμή σε κατάστημα ΕΛΤΑ (μόνο για εμπρόθεσμους λογαριασμούς) με πιστωτική/ χρεωστική κάρτα ή μετρητά
    • στο ταμείο της ΔΕΥΑΕΡ με πιστωτική/ χρεωστική κάρτα ή μετρητά
    • στο ταμείο της Κοινότητας Ερμιόνης με πιστωτική/ χρεωστική κάρτα ή μετρητά
    • με κατάθεση στην τράπεζα
    • με ηλεκτρονική πληρωμή σε τράπεζα:
      • Eurobank:        GR78 026 0355 0000 7602 0033 1587
      • Piraeus bank:  GR49 017 1309 0006 3090 4003 0975
      • σε αυτή την περίπτωση προσοχή ώστε να αναγράφετε στην αιτιολογία:
        • ΚΩΔ. ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ [πάνω αριστέρα στον λογαριασμό]
        • ονοματεπώνυμο καταναλωτή [πάνω δεξιά στον λογαριασμό]
        • ΠΕΡΙΟΔΟ του λογαριασμού [Πάνω δεξιά- κάτω από το ον/μο του καταναλωτή και τη διεύθυνση αποστολής] ΕΤΟΣ/00
      • Μετά μπορείτε να αποστείλετε το αποδεικτικό πληρωμής, για πιο γρήγορη επαλήθευση, στο deyaer@deyaer.gr
  2. πάγια εντολή με τον κωδικό ανάθεσης που αναγράφεται στον λογαριασμό


ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΝΕΡΟΥ

Το νερό είναι ένας περιορισμένος φυσικός πόρος, πόσο μάλλον στην περιοχή μας όπου υπάρχει ξηρασία.

Το νερό είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση της χλωρίδας και της πανίδας.

Οι άνθρωποι εκμεταλλευόμαστε το νερό σχεδόν κατά αποκλειστικότητα, για να μπορεί να συνεχίσει να καταναλώνει και ενώ οι αναπτυσσόμενες χώρες του κόσμου παλεύουν για την επιβίωσή τους.

Οι άνθρωποι των αναπτυγμένων χωρών καταναλώνουν καθημερινά, κατά μέσο όρο, περίπου 10 φορές περισσότερο νερό από αυτούς των αναπτυσσόμενων χωρών. Η κατανάλωση του νερού στις μεγάλες πόλεις υπολογίζεται σε 400-500λίτρα/άτομο/ημέρα και στις μικρές 100-200λίτρα/άτομο/ημέρα. Σε αναπτυσσόμενες χώρες η κατανάλωση του νερού περιορίζεται στα 50-100λίτρα/άτομο/ημέρα, ενώ σε περιοχές με ανεπαρκείς υδάτινους πόρους στα 10-40λίτρα/άτομο/ημέρα.

Αν και ένας άνθρωπος χρειάζεται καθημερινά 50 λίτρα νερού προκειμένου να ικανοποιήσει τις προσωπικές και οικιακές του ανάγκες όσο ανεβαίνει το βιοτικό επίπεδο αυξάνεται και η οικιακή χρήση νερού, ιδιαίτερα για την προσωπική υγιεινή.

Η τάση αυτή αλλάζει μόνο όταν συνειδητοποιημένοι πολίτες – καταναλωτές περιορίζουν τη σπατάλη και μειώνουν την κατανάλωση νερού.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

Όταν φεύγετε για διακοπές ή λείψετε για οποιοδήποτε λόγο για αρκετό χρονικό διάστημα από το σπίτι σας, μην ξεχνάτε να κλείνετε την παροχή του νερού. Μια διαρροή μπορεί να προκαλέσει ζημιές στο ακίνητό σας και μεγάλη αύξηση του λογαριασμού σας.

Να επισκευάζετε αμέσως όλες τις διαρροές που διαπιστώνετε στις υδραυλικές σας εγκαταστάσεις και ιδιαίτερα τις διαρροές στα καζανάκια, γιατί προκαλούν τεράστια σπατάλη νερού. Καζανάκι που τρέχει, βρύση που στάζει, χαλασμένο φλοτέρ στο ντεπόζιτο μπορούν να ανεβάσουν την κατανάλωση-σπατάλη του νερού και μοιραία και τον λογαριασμό σας.

ΣΠΑΤΑΛΗ ΝΕΡΟΥ

Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση νερού σε όλα τα Δημοτικά και Κοινοτικά Διαμερίσματα του Δήμου Ερμιονίδας.

Επίσης πολύ συχνά παρατηρείται το φαινόμενο της κατασπατάλησης νερού του δικτυού ύδρευσης, σε πλύσιμο αυλών, αυτοκινήτων κ.λπ.

Παρακαλούμε λοιπόν για την αποφυγή κάθε άσκοπης κατανάλωσης νερού.

Από την οικιακή κατανάλωση του νερού το 40% απορρίπτεται από την τουαλέτα, το 25% χρησιμοποιείται στο ντους και το μπάνιο, το 20% στο πλύσιμο ρούχων και πιάτων, το 10% στην κουζίνα και το 5% στο καθάρισμα.

Αναλυτικά:

καζανάκι 9λίτρα/φορά (=6 μπουκάλια μεγάλα νερού),

γεμάτη μπανιέρα 150λίτρα/φορά (=100 μπουκάλια μεγάλα νερού),

ντους 15λίτρα/λεπτό (=10 μπουκάλια μεγάλα νερού),

πλύσιμο χεριών και προσώπου 15λίτρα/λεπτό(=10 μπουκάλια μεγάλα νερού),

πλυντήριο ρούχων 150λίτρα/φορά (=100 μπουκάλια μεγάλα νερού),

πλυντήριο πιάτων 50λίτρα/φορά (=33 μπουκάλια μεγάλα νερού),

πλύσιμο λαχανικών και φρούτων 15λίτρα/λεπτό(=10 μπουκάλια μεγάλα νερού),

πλύσιμο πιάτων στο χέρι 150λίτρα/ημέρα(=100 μπουκάλια μεγάλα νερού),

πλύσιμο αυτοκινήτου 150λίτρα/φορά (=100 μπουκάλια μεγάλα νερού).

Όταν μία βρύση στάζει σταγόνα- σταγόνα μέσα σε ένα χρόνο μπορεί να γεμίσει τουλάχιστον 35 φορές μία μπανιέρα.

Ένα καζανάκι που τρέχει μπορεί να αδειάζει μάσα σε μία μέρα αρκεί για το νερό  που χρειάζεται ένα μεγάλο πρόγραμμα στο πλυντήριο ρούχων ή τρία προγράμματα στο πλυντήριο πιάτων.

ΤΟ ΝΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ ΜΗΝ ΤΟ ΣΠΑΤΑΛΑΜΕ, η σωτηρία του είναι στο χέρι μας.

Αλλάζουμε τις καθημερινές μας συνήθειες…

Προτιμήστε:

Να γεμίζετε τα πλυντήρια ρούχων και πιάτων μόνο όταν γεμίσουν, ρυθμίζοντάς τα στο οικονομικό πρόγραμμα και αποφεύγετε τις συχνές χρήσεις για λίγα ρούχα ή πιάτα.

Αποφεύγουμε: να αφήνουμε τα παιδιά να σπαταλούν νερό παίζοντας με ανοικτές τις βρύσες του σπιτιού, να αφήνουμε τη βρύση ανοιχτή όταν πλένουμε τα χέρια, τα δόντια ή το σώμα, να ανοίγουμε τις βρύσες του νιπτήρα και της κουζίνας μέχρι το τέρμα, εφόσον μπορούμε να εξυπηρετηθείτε και με λιγότερο νερό, πλύσιμο αυτοκινήτου 150λίτρα/φορά (=100 μπουκάλια μεγάλα νερού), μπάνιο με γεμάτη μπανιέρα (150lt αντί 40lt), Πλύσιμο δοντιών με ανοιχτή βρύση (15lt αντί 2lt), Ξύρισμα με ανοιχτή βρύση (20lt αντί 3lt), Πλύσιμο πιάτων με ανοιχτή βρύση (50lt αντί 5lt), Πλύσιμο λαχανικών με ανοιχτή βρύση (20lt αντί 5lt), Πλύσιμο αυτοκινήτου ή πότισμα με λάστιχο (50lt αντί 10lt).

ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

Ένα μεγάλο ποσοστό των ρύπων που καταλήγουν στα υπόγεια και επιφανειακά νερά προέρχονται από τα νοικοκυριά (σαμπουάν, αφρόλουτρα, απορρυπαντικά), αποσμητικά, χρώματα, φάρμακα και ιατρικά προϊόντα, λάδια οχημάτων, λάδια από τηγάνι κ.λπ.

προτιμούμε να:

Χρησιμοποιούμε τα απορρυπαντικά με μέτρο. Με αυτό τον τρόπο χρειαζόμαστε λιγότερο νερό να τα ξεπλύνουμε και μειώνουμε την ποσότητα επικίνδυνων χημικών που ελευθερώνονται στο περιβάλλον.

Χρησιμοποιούμε απορρυπαντικά, καλλυντικά, χρώματα και υλικά φιλικά προς το περιβάλλον – βιοδιασπώμενα.

Δεν απορρίπτουμε στερεά απορρίμματα στην αποχέτευση και στους δρόμους. Η απόφραξη των αγωγών είναι πολύ δαπανηρή και απαιτείται μεγάλη κατανάλωση ενέργειας, άρα και ρύπανση του περιβάλλοντος για την απομάκρυνσή τους.

Ανακυκλώνουμε προστατεύοντας το περιβάλλον μας: φάρμακα, ηλεκτρικές συσκευές, ηλεκτρονικές συσκευές, μπαταρίες, οχήματα, ελαστικά οχημάτων, μπαταρίες οχημάτων και σκαφών, λάμπες, γυαλί, χαρτί, πλαστικό και αλουμίνιο.

Κομποστοποιούμε τα υπολείμματα τροφών, με κλαδιά, φλούδια και σπόρους.

Χρησιμοποιούμε ειδικά βιολογικά προϊόντα που διασπούν τις οργανικές ενώσεις, ιδίως όταν έχουμε βόθρους, ακόμα και στεγανούς.

ΧΑΡΙΖΟΥΜΕ πράγματα που δεν χρησιμοποιούμε, αντί να τα πετάξουμε και να επιβαρύνουμε το περιβάλλον.

Λ Ο Ι Π Ε Σ   Σ Υ Μ Β Ο Υ Λ Ε Σ   Κ Α Τ Α Ν Α Λ Ω Τ Ω Ν

Όταν έρθει πολύ αυξημένος λογαριασμός νερού:

Ελέγξτε την ένδειξη που έχει ο μετρητής, μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος. Σε αυτή την περίπτωση θα κάνετε σχετική αίτηση στη Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. να ακυρωθεί ο προηγούμενος λογαριασμός και θα εκδοθεί νέος μετά από σχετική απόφαση της ΕΕΟΔ.

Φεύγοντας από το σπίτι, όταν όλες οι βρύσες θα είναι κλειστές, δείτε την ένδειξη του μετρητή. Επιστρέφοντας στο σπίτι σας μετά από ώρες, όσο μικρή και να είναι η διαρροή, θα έχει καταγράψει ο μετρητής κατανάλωση.

Σε περίπτωση μεγάλης διαρροής στο εσωτερικό υδραυλικό σας δίκτυο, ο έλεγχος μπορεί να γίνει πιο άμεσα, κλείνοντας όλες τις βρύσες του σπιτιού (και το ντεπόζιτο) και παρατηρώντας στο υδρόμετρο τον κόκκινο δείκτη (χωρίς αριθμούς) ή το τελευταίο ψηφίο του αριθμού που μετράει την κατανάλωση. Αν κάποιο απ’ αυτά κινείται τότε υπάρχει διαρροή στην υδραυλική εγκατάστασή σας

Μόλις διαπιστώσετε διαρροή ή βλάβη στην εγκατάστασή σας, καλέστε τον υδραυλικό σας για να την αποκαταστήσει.

Σε περίπτωση που έχει συμβεί κάτι τέτοιο μπορείτε να υποβάλετε αίτηση προς την επιτροπή επίλυσης οικονομικών διαφορών για έλεγχο του λογαριασμού σας.

Φροντίζετε το φρεάτιό σας και το υδρόμετρό σας να είναι πάντοτε σε καλή κατάσταση και να μην είναι σκεπασμένος με χώματα, οικοδομικά υλικά ή σκουπίδια, ώστε ο υπάλληλος της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ να μπορεί να βλέπει και να καταγράφει την ένδειξη. Αν το φρεάτιο έχει υποστεί βλάβη ή το υδρόμετρό σας είναι με σπασμένο τζάμι και γενικά σε κακή κατάσταση, μετά από σχετική άδεια από τη Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. ζητήστε από τον υδραυλικό σας να σας το επισκευάσει ή να το μετατοπίσει, για το δικό σας συμφέρον.

Σε περίπτωση που αντιληφθείτε διαρροή νερού σε κάποιο από τους δημοτικούς αγωγούς ύδρευσης-αποχέτευσης, παρακαλούμε να ειδοποιήσετε αμέσως την υπηρεσία Ύδρευσης της Δ.Ε.Υ.Α.K. στα τηλέφωνα 27540-22945 (εργάσιμες μέρες και ώρες). Tηλ. Έκτακτης Ανάγκης:6979986004

Μερικές φορές το νερό έχει διαφορετική γεύση.

Πρώτα θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι υδρεύονται από τη Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. και αφού γεμίσουν ένα ξεπλυμένο άδειο μπουκάλι (π.χ. από εμφιαλωμένο νερό) με το νερό της βρύσης τους πρέπει να ειδοποιήσουν τη Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. στα τηλέφωνα των βλαβών και να το παραδώσουν στον υπάλληλο που θα τους επισκεφθεί.

Μερικές φορές το νερό είναι δύσοσμο.

Οι καταναλωτές οφείλουν να ελέγξουν αν σε όλες τις βρύσες του διαμερίσματος το νερό είναι το ίδιο δύσοσμο.

Αν όχι τότε αμέσως πρέπει να ελεγχθεί σε ποια βρύση παρουσιάζεται η δυσοσμία και να κληθεί ο υδραυλικός που έκανε τελευταία φορά επισκευή ή προσθήκη εξαρτημάτων (φίλτρα νερού, μπαταρίες, πλαστικές σωληνώσεις κτλ.).

Αν ναι τότε ειδοποιείται η Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. στο τηλέφωνο των βλαβών της, μόνο στην περίπτωση που ο υδρολήπτης υδρεύεται από αυτήν και όταν η εγκατάσταση ύδρευσης του κτιρίου δε συνδέεται με δεξαμενές, αντλητικά συγκροτήματα και εκτεταμένα εσωτερικά δίκτυα.

Μερικές φορές το νερό είναι θολό.

Ο καταναλωτής οφείλει να γεμίσουν ένα ποτήρι με νερό, να το αφήσει να ηρεμήσει 10 λεπτά της ώρας και να το παρατηρήσουν.

Αν το νερό γίνει διαυγές και δεν έχουν κατασταλάξει στερεά σωματίδια ή ιζήματα, τότε η θολότητα οφείλεται σε αέρα παγιδευμένο στο δίκτυο και δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Αν το νερό παραμένει θολό ή έχουν κατασταλάξει ιζήματα, τότε πρέπει αμέσως να ειδοποιηθεί η Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. στα τηλέφωνα των βλαβών. Ταυτόχρονα θα ήταν πολύ χρήσιμο αν ο καταναλωτής γεμίσει ένα καθαρό μπουκάλι με το θολό νερό και το παραδώσει στον υπάλληλο της Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. που θα τους επισκεφθεί.

Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές στις περιπτώσεις αιφνίδιων διακοπών της υδροδότησης.

Να ειδοποιήσουν αμέσως τη Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ. στα τηλέφωνα των βλαβών και να έχουν ανοικτή μόνο τη βρύση που γεμίζει την μπανιέρα. Οι βρύσες του ζεστού νερού, των πλυντηρίων, των ψυγείων και των φίλτρων νερού θα είναι κλειστές. Όταν αποκατασταθεί η υδροδότηση θα αφήσουν να χυθεί νερό περίπου για 10 λεπτά της ώρας στην μπανιέρα παρατηρώντας το χρώμα και τη θολότητα του που φαίνεται πιο εύκολα στην λευκή επιφάνεια. Πρέπει να υπάρχει σταθερή βελτίωση μέχρι το νερό να είναι τελείως διαυγές και άχρωμο όταν η μπανιέρα γεμίσει μέχρι ύψους περίπου 30 εκατοστών. Το νερό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καθαριότητα ατομική, καθαριότητα χώρων και μαγείρεμα. Σε καμία περίπτωση δε θα χρησιμοποιηθεί το νερό ως πόσιμο χωρίς προηγούμενη επικοινωνία με τη Δ.Ε.Υ.Α.ΕΡ.